Liczba zdjęć: 180

Trzy kolory. Biały

Reżyseria: Kieślowski Krzysztof
Rok: 1993, Kraj: Polska
Rodzaj: fabularny; format: kinowy; kolor filmu:barwny
Gatunek: film psychologiczny

Zobacz galerię



Opis:

Drugi film z trylogii Trzy kolory, nosi tytuł Biały. Jego akcja toczy się we Francji i w Polsce. Kłopoty małżeńskie polsko-francuskiej pary wywołują serię wydarzeń, które w efekcie popychają głównego bohatera, polskiego fryzjera, Karola Karola, do działań mających na powrót połączyć rozwiedzionych małżonków. Zrealizowany w konwencji czarnej komedii Biały opowiada także o Europie w pierwszych latach po upadku muru berlińskiego, o Polsce w tyglu ustrojowej transformacji, o nierównościach domagających się wyrównania na kontynencie, pragnącym łączyć zamieszkujące go państwa i narody. Krzysztof Kieślowski, reżyser filmu, oraz Krzysztof Piesiewicz, współscenarzysta trylogii, nie kryli, że cała trylogia ""trójkolorowa" nawiązuje do barw flagi francuskiej (film jest w głównej mierze produkcją francuską, Polska była jego koproducentem) oraz do haseł rewolucji francuskiej: wolności, równości i braterstwa. Ta deklaracja podsuwa pierwszy klucz interpretacyjny do Białego, który zachęca do namysłu nad pojęciem równości u kresu XX wieku; oprac. Mikołaj Jazdon | The second film of the Three Colours trilogy is titled White. It takes place in France and Poland. The marital troubles of the Polish-French couple provoke a series of events which, as a result, drive the main character, the Polish hairdresser Karol Karol, to make an attempt at reuniting the divorced spouses. Made in the convention of a black comedy, White also tells about Europe in the first years after the fall of the Berlin Wall, about Poland in the melting pot of political transformation, about inequalities which demand to be equalised – all on a continent that wants to unite the states and nations that inhabit it. Krzysztof Kieślowski, the film's director, and Krzysztof Piesiewicz, the co-writer of the trilogy, did not hide the fact that the whole 'three-colour' trilogy refers to the colours of the French flag (the film is mainly a French production, Poland was its co-producer) and to the slogans of the French revolution: freedom, equality, and fraternity. This statement points us towards the first key to interpret White, a film that encourages reflection on the concept of equality at the end of the 20th century; edited by Mikołaj Jazdon



Rodzaj zdjęć::
Kolor zdjęć::
Charakter:

Osoby na zdjęciach: