• Zaloguj / Zarejestruj się
  • EN
  • /
  • PL
EN / PL
  • O Fototece
    • Aktualności
    • O projekcie
    • Regulamin
    • Pomoc
    • Kontakt
    • FAQ
    • Informacja o RODO
  • Filmy
  • Ludzie
  • Kolekcje
    • POPC
    • Aktorzy o sobie
    • Poza kadrem - aktorskie portrety
    • Filmowcy na planie
    • Fotosiści
    • Motywy
    • Z prywatnych zbiorów
    • Fotos Story
    • WYIMKI FILMOWE
    • 10 rzeczy, których być może nie wiecie o filmie
  • Kalendarium
  • Oto foto
    • Biogramy fotosistów
    • Historia polskiego fotosu filmowego
    • Kamery polskiego kina
    • Skąd się wzięły nasze zbiory?
  • Kup zdjęcie
    • Logowanie / rejestracja
    • Regulamin
    • Cennik
    • Prawa autorskie
    • Informacja o RODO
  • Zaloguj / Zarejestruj się
Wyszukiwanie
zaawansowane
  • Strona główna
  • Informacje o zdjęciu

Informacje o zdjęciu



Trzy kolory. Czerwony

Sygnatura: 1-F-4130-122


Reżyseria: Kieślowski Krzysztof

Rok: 1994

Kraj: Polska - Francja - Szwajcaria

Prawa do zdjęcia: Piotr Jaxa / Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ,

Autor: Jaxa Piotr

Rodzaj zdjęcia: werk

Karta filmu w serwisie Fototeka
Opis: Zdjęcie na licencji CC BY-NC-ND; Krzysztof Kieślowski w otoczeniu ekipy filmowej podczas kręcenia swojego filmu Trzy kolory. Czerwony. Za siedzącym reżyserem (z papierosem) widać operatora, Piotra Sobocińskiego (za kamerą), oraz jego asystenta, Henryka Jedynaka (z ręką na pokrętle ostrości przy obiektywie). Kieślowski powiedział: „Zawsze najważniejsze jest dla mnie to, co chcę powiedzieć. Nie ważne, gdzie się stawia kamerę, ważne jest – po co?” (K. Kieślowski, Wyznania i refleksje [w:] S. Zawiśliński, Kieślowski. Życie po życiu. Pamięć, Warszawa 2007, s. 293); oprac. Mikołaj Jazdon | This photo is under a Creative Commons BY-NC-ND license; K. Kieślowski surrounded by the film crew. Behind the director you can see the cinematographer Piotr Sobociński (behind the camera) and his assistant Henryk Jedynak (with his hand on the focus knob). Kieślowski said: ‘What I want to say is always most important to me. It doesn’t matter where you place the camera, what’s important is – why?’

na zdjęciu:

  • Kieślowski Krzysztof (z papierosem), reżyser
  • Sobociński Piotr (patrzy w wizjer kamery), operator
  • Jedynak Henryk (dotyka obiektywu), współpraca operatorska
  • niezidentyfikowana, ?
  • niezidentyfikowany, ?

Słowa kluczowe

papierosy, kamera, ekipa filmowa, wózek do kamery

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny informuje, iż wszystkie zdjęcia zamieszczone w serwisie Fototeka FINA są chronione prawem autorskim. Kopiowanie, udostępnianie i rozpowszechnianie zdjęć odbywa się na zasadach przewidzianych w regulaminie Fototeki. Kopiowanie, udostępnianie i rozpowszechnianie zdjęć bez uprzedniej zgody FINA i właścicieli praw jest zabronione.


Napisz do nas jeśli zauważyłeś błąd w opisie lub posiadasz informacje, których nam brakuje.

Do góry

Kontakt

Wszelkich informacji na temat zasobu fotograficznego Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego udzielają nasi pracownicy od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 15:00

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny
ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
więcej

OSTATNIO DODANE

  • Diabeł [1972]

  • Wielki bieg

  • Wielki wóz

Serwisy

  • Filmoteka
  • Repozytorium cyfrowe
  • Gapla
  • Iluzjon
  • Nitrofilm

Obserwuj nas

  • Profil Facebook
  • Profil Pinterest
  • Profil Instagram
  • Profil Youtube
  • Twitter
  • Baza filmów
  • Baza osób
  • Kolekcje
  • Kalendarium
  • O Fototece
  • Fotoagencja
  • Dostępność
Copyright 2009-2025 Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny