
Trzy kolory. Czerwony
Sygnatura: 1-F-4130-122
Reżyseria: Kieślowski Krzysztof
Rok: 1994
Kraj: Polska - Francja - Szwajcaria
Prawa do zdjęcia: Piotr Jaxa / Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ,
Autor: Jaxa Piotr
Rodzaj zdjęcia: werk
Opis: Zdjęcie na licencji CC BY-NC-ND; Krzysztof Kieślowski w otoczeniu ekipy filmowej podczas kręcenia swojego filmu Trzy kolory. Czerwony. Za siedzącym reżyserem (z papierosem) widać operatora, Piotra Sobocińskiego (za kamerą), oraz jego asystenta, Henryka Jedynaka (z ręką na pokrętle ostrości przy obiektywie). Kieślowski powiedział: „Zawsze najważniejsze jest dla mnie to, co chcę powiedzieć. Nie ważne, gdzie się stawia kamerę, ważne jest – po co?” (K. Kieślowski, Wyznania i refleksje [w:] S. Zawiśliński, Kieślowski. Życie po życiu. Pamięć, Warszawa 2007, s. 293); oprac. Mikołaj Jazdon | This photo is under a Creative Commons BY-NC-ND license; K. Kieślowski surrounded by the film crew. Behind the director you can see the cinematographer Piotr Sobociński (behind the camera) and his assistant Henryk Jedynak (with his hand on the focus knob). Kieślowski said: ‘What I want to say is always most important to me. It doesn’t matter where you place the camera, what’s important is – why?’
na zdjęciu:
- Kieślowski Krzysztof (z papierosem), reżyser
- Sobociński Piotr (patrzy w wizjer kamery), operator
- Jedynak Henryk (dotyka obiektywu), współpraca operatorska
- niezidentyfikowana, ?
- niezidentyfikowany, ?
Słowa kluczowe
papierosy, kamera, ekipa filmowa, wózek do kamery