
Trzy kolory. Biały
Sygnatura: 1-F-117-87
Reżyseria: Kieślowski Krzysztof
Rok: 1993
Kraj: Polska
Prawa do zdjęcia: Piotr Jaxa / Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ,
Autor: Jaxa Piotr
Rodzaj zdjęcia: werk
Opis: Zdjęcie na licencji CC BY-NC-ND; Krzysztof Kieślowski na planie reżyserowanego przez siebie filmu Trzy kolory. Biały. W tle za nim, widoczny nieostro za kamerą – Edward Kłosiński, autor zdjęć do tej części trójkolorowego tryptyku. Wcześniej współpracowali razem realizując Dekalog, dwa (1988). Kieślowski tak mówił o swojej profesji kilka miesięcy przed premierą Białego: „Opowiadam zawsze proste historie, ale jednocześnie staram się, żeby była w nich zawarta jakaś inna możliwość odczytania, coś innego niż fabuła, którą opowiadam…” (Piękne hasła i tajemnica, z K. Kieślowskim rozmawia H. Takahashi, „Kino” 1993 nr 9, s. 12); oprac. Mikołaj Jazdon | This photo is under a Creative Commons BY-NC-ND license; Krzysztof Kieślowski on the set of his film Three Colours: White. Behind him, visible out-of-focus behind the camera – Edward Kłosiński, the cinematographer for this part of the three-colour triptych. They collaborated earlier when filming Dekalog: Two (1988); edited by Mikołaj Jazdon
na zdjęciu:
- Kieślowski Krzysztof, reżyser
- Kłosiński Edward (w tle, patrzy w wizjer kamery), operator
- Jedynak Henryk (w tle, z prawej, ucięty), współpraca operatorska
Słowa kluczowe
okulary, kamera