
Trzy kolory. Biały
Sygnatura: 1-F-117-100
Reżyseria: Kieślowski Krzysztof
Rok: 1993
Kraj: Polska
Prawa do zdjęcia: Piotr Jaxa / Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ,
Autor: Jaxa Piotr
Rodzaj zdjęcia: werk
Opis: Zdjęcie na licencji CC BY-NC-ND; Ekipa na planie filmu Trzy kolory. Biały w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiego. Po lewej widoczny jest Paweł Łoziński (wówczas asystent Kieślowskiego, dziś ceniony dokumentalista), za nim Jolanta Łuczak (garderobiana), obok Łozińskiego siedzi Violetta Buhl (II reżyser i reżyser obsady), która współpracowała z Kieślowskim od Przypadku (1981). Za Violettą Buhl – Dariusz Lipiński (rekwizytor), po jego lewej stronie Piotr Obłoza (mistrz oświetlenia), a obok Marek Socha (oświetlacz). Na pierwszym planie Zbigniew Zamachowski a za nim, z prawej, Henryk Jedynak (asystent operatora kamery). W centrum kadru Krzysztof Kieślowski. Za kamerą (odwrócony profilem) – Edward Kłosiński, autor zdjęć do filmu. Scena w zakładzie pogrzebowym (w scenariuszu oznaczona numerem 75) ostatecznie nie weszła do filmu; oprac. Mikołaj Jazdon
na zdjęciu:
- Łoziński Paweł (siedzi na podłodze), asystent reżysera
- Kieślowski Krzysztof (w środku, w okularach), reżyser
- Kłosiński Edward (nad kamerą), operator
- Zamachowski Zbigniew (na pierwszym planie), aktor
- Jedynak Henryk (pierwszy z prawej, ucięty), współpraca operatorska
- Łuczak Jolanta (siedzi, za Łozińskim), kostiumografka
Słowa kluczowe
kamera, mikrofon, ekipa filmowa