
Trzy kolory. Biały
Sygnatura: 1-F-117-110
Reżyseria: Kieślowski Krzysztof
Rok: 1993
Kraj: Polska
Prawa do zdjęcia: Piotr Jaxa / Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ,
Autor: Jaxa Piotr
Rodzaj zdjęcia: werk
Opis: Zdjęcie na licencji CC BY-NC-ND; Twarz Kieślowskiego za operową lornetką, przez którą Karol Karol (Zbigniew Zamachowski) obserwuje Dominique (Julie Delpy) w oknie więzienia z finałowej sceny Trzy kolory. Biały (reż. Krzysztof Kieślowski), filmu o równości. Reżyser nawiązując do idei filmu powiedział: „Nigdy jeszcze nie spotkałem człowieka, który naprawdę chciałby być równy wobec innych. Oczywiście wszyscy jesteśmy równi wobec śmierci, ale każdy chciałby umierać bardziej komfortowo, cierpieć mniej niż pozostali.” (Piękne hasła i tajemnica, z K. Kieślowskim rozmawia H. Takahashi, „Kino” 1993 nr 9, s. 13); oprac. Mikołaj Jazdon | This photo is under a Creative Commons BY-NC-ND license; Kieślowski’s face behind opera glasses, used by Karol Karol (Zbigniew Zamachowski) to watch Dominique (Julie Delpy) in a prison window in the final scene of Three Colours: White (dir. Krzysztof Kieślowski), a film about equality; edited by Mikołaj Jazdon