
Trzy kolory. Biały
Sygnatura: 1-F-117-140
Reżyseria: Kieślowski Krzysztof
Rok: 1993
Kraj: Polska
Prawa do zdjęcia: Piotr Jaxa / Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ,
Autor: Jaxa Piotr
Rodzaj zdjęcia: do filmu
Opis: Zdjęcie na licencji CC BY-NC-ND; Uśmiechnięta twarz Dominique (Julie Delpy) za kratami więzienia, do którego wpędził ją podstępem zraniony ex-mąż w finale filmu Trzy kolory. Biały paryskim. Alicja Helman napisała: „Zakończenie ma jednak swoją metaforyczną wymowę, która z klarowną oczywistością poddaje się interpretacji feministycznej. Zgodnie z założeniami teorii feministycznej, kultura patriarchalna »więzi« kobietę odmawiając jej pozycji podmiotowej i sprowadzając do przewidzianych dla niej ról – matki, obiektu seksualnego i znaku wymiany społecznej między mężczyznami.” (A. Helman, Kobiety w kinie Krzysztofa Kieślowskiego [w:] Kino Krzysztofa Kieślowskiego, pod redakcją T. Lubelskiego, Kraków 1997, s. 146); oprac. Mikołaj Jazdon | This photo is under a Creative Commons BY-NC-ND license; Dominique’s (Julie Delpy) smiling face behind prison bars, where she was deceitfully placed by her wounded ex-husband in the finale of the film Three Colours: White; edited by Mikołaj Jazdon